دستور پخت شیرینی شکری کرمانشاه

شیرینی شکری کرمانشاهی

در پارسی دی می خواهیم شما را به کرمانشاه ببریم و شما همراهان عزیز را با شیرینی شکری کرمانشاهی آشنا کنیم. شیرینی شکری و یا بیسکوئیت شکری یکی از شیرینی های سنتی کرمانشاهی است. شیرینی شکری یکی از آسان ترین شیرینی ها و همینطور خوشمزه ترین شیرینی ها می باشد. شیرینی شکری عطر و طعم بی نظیری دارد و همینطور ماندگاری بالایی نیز دارد. به همین دلیل شیرینی شکری می تواند یک انتخاب خوب برای ایام عید نیز باشد. پس در پارسی دی همراه باشید برای آموزش و طرز تهیه شیرینی شکری کرمانشاهی.

مواد لازم برای تهیه شیرینی شکری کرمانشاه

  • کره ۱۰۰ گرم
  • شکر ۱ لیوان
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • وانیل ۱ قاشق چای خوری
  • آرد ۲ لیوان
  • بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
  • پودر پسته برای تزئین

روش پخت شیرینی شکری کرمانشاه

مرحله اول: آماده سازی مواد اولیه

برای تهیه شیرینی شکری لازم است که کره نرم شده را به همراه شکر با هم زن برقی خوب بزنید تا کشدار شود و بعد از آن تخم مرغ را به همراه وانیل اضافه کرده و به مدت ۳-۵ دقیقه هم بزیند.

مرحله دوم: مواد خشک

آرد را به همراه بکینگ پودر الک کرده و کم کم به مواد تخم مرغی نیز اضافه کنید تا مواد شیرینی شکری کم کم به خورد همدیگر بروند.

مرحله سوم: قالب زدن

قبل از شروع این مرحله  فر را روشن کنید با حرارت ۱۵۰-۲۰۰ درجه سانتی گراد تا خوب گرم شود. سپس روی سطح صافی را آرد پاشی کنید و خمیر شیرینی شکری را با وردنه پهن کنید و به ضخامت ۰/۵ سانتی متر در بیاورید. قالب مورد نظر را در آرد بزنید و سپس بر روی خمیر قالب بزنید و در سینی ای که کاغذ روغنی انداخته اید بگذارید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی شکری

شیرینی شکری ها راکمی از پودر پسته و شکر بپاشید و سپس در فر قرار دهید و به مدت ۳۰-۳۵ دقیقه(بستگی به فر دارد) زمان دهید تا شیرینی شکری ها پخته شود و زیرش طلائی شود. بعد از پخت شیرینی شکری شما آماده است می توانید به همراه نوشیدنی گرم نوش جان فرمائید.

نکات مهم در تهیه شیرینی شکری کرمانشاه

  1. می توانید روغن کرمانشاهی را به جای کره نیز جایگزین نمائید.
  2. می توانید خمیر شیرینی شکری را با پودر کاکائو و یا زعفران رنگی کیند.
  3. ماندگاری شیرینی شکری بالاست به شرط آنکه در ظرف در بسته محکم در یخچال نگهداری کنید.
  4. می توانید از مغز پسته خورد شده و گلبرگ گل محمدی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

 

 

طرز تهیه شیرینی شکری کرمانشاه خوشمزه و ساده برای عید نوروز

3.7 (73.33%) 3 votes