ورد یکی از بهترین نرم افزار های آفیس ویرایشگر متن میباشد که قابلیت های زیادی دارد. یکی از مشکلاتی که کابران ورد با ان رو به رو هستند به م ریختن فایل ورد زمان ذخیره میباشد. اگر این سوال که چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم که بهم نریزد برای شما هم پیش آمده و به دنبال راه هایی برای ذخیره فایل ورد بدون تغییر هستید در این مقاله صفر تا صد سیو کردن ورد را به شما آموزش داده ایم تا بدون هیچ مشکلی فایل wor شما ذخیره شود.
اگر میخواهید بیشتر با قابلیت ها و کاربرد های مخفی نرم افزار ورد آشنا شوید و کار با محیط نرم افزار ورد را یاد بگیرید مقاله نرم افزار WORD چیست را مطالعه کنید.
چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم که بهم نریزد
یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی با آن رو به رو هستند این است که زمان سیو کردن ورد کلمات و حروف جا به جا میشوند و فایل به صورت به هم ریخته ذخیره میشود. بیشترین سوالی که کاربران از کارشناسان ورد ما میپرسند این است که چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم که بهم نریزد و به طور کلی چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم که مشکلی در نظم کلمات آن وجود نداشته باشد.
برای ذخیره فایل ورد به صورتی که بهم نریزد و به طور کلی چگونه ورد را سیو کنیم که کلمات جا به جا نشوند میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید:
- استفاده از ذخیره خودکار: در برنامه ورد برای آن که به راحتی به سوال چگونه ورد را ذخیره کنیم که بهم نریزد میتوانید تنظیم کنید که فایل شما به صورت خودکار در بازههای زمانی مشخصی ذخیره شود. برای این کار، به قسمت “File” بروید و سپس “options” را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، به بخش “پیشنمایش و ذخیرهسازی” بروید و گزینه “نسخهبرداری خودکار” را فعال کنید. سپس میتوانید فاصله زمانی بین نسخهبرداریها را تنظیم کنید. البته در قسمت های بعدی برای ذخیره فایل ورد بدون تغییر به طور جامع فعال کردن ذخیره خودکار را آموزش داده ایم.
- استفاده از گزینه “save as”: در هنگام ذخیره فایل اگر نمیدانید چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم ، میتوانید از گزینه “save as” استفاده کنید و نام فایل را با نام دیگری جایگزین کنید. این کار باعث میشود که فایل جدید با نام جدید ذخیره شود و فایل قبلی حفظ شود.
- استفاده از گزینه “ذخیره به صورت pdf”: زمانی که شما برای سیو کردن در ورد فایل را به صورت پی دی اف ذخیره میکنید میتوانید تمام تغییرات احتمالی که در فایل ورد شما ممکن است به وجود بیاید را رفع کنید و کلمات بدون به هم ریختگی در فایل ذخیره میشوند.
پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید بدانید چگونه امضا به ورد اضافه کنیم، مقاله امضا کردن در ورد را مطالعه کنید.
در این قسمت شما متوجه شدید که چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم که کلمات به هم نریزند و با مراحل سیو کردن ورد آشنا شدید و با مراحلی که برای چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم که بهم نریزد به طور کامل آشنا شدید. اگر سوالی در مورد روش های جلوگیری از تغییر فونت در ورد دارید میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید ورد ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.
لازم به ذکر است که شما برای یادگیری کامل نرم افزار Word و دریافت مدرک فنی حرفه ای و اشتغال سریع در این حوزه می توانید برای شرکت در کلاس های تخصصی به صفحه دوره آموزش ورد، که یکی از هفت مهارت دوره ICDL است مراجعه کنید و از شرایط برگزاری کلاس های آموزش صفر تا صد ورد اطلاع یابید.
چگونه ورد را سیو کنیم
تا این قسمت مقاله متوجه شدید چگونه ورد را ذخیره کنیم که بهم نریزد اما سوالی که شاید در ذهن شما شکل گرفته باشد این است که روش های ذخیره فایل ورد چگونه است و به طور کلی چگونه ورد را سیو کنیم در صورتی که در آن فایل های ویدیویی و تصویری وجود دارد و ترتیب این فایل ها و متن به هم نریزد.
برای پاسخ به این سوال که چگونه ورد را سیو کنیم در این قسمت روش های مختلفیه که به سوال چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم.
پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید بدانید نحوه حذف و ایجاد Page Break در ورد چگونه است، مقاله حذف صفحه بریک شده در ورد را مطالعه کنید.
شما چه در حال ایجاد یک سند کاملاً جدید در Microsoft Word یا ذخیره تغییرات در یک سند موجود باشید، ذخیره فایل های خود در ورد بسیار ساده است. در این مقاله، ما با شما در مورد اصول اولیه سیو در ورد در ویندوز یا مک صحبت خواهیم کرد، از جمله نحوه استفاده از میانبرهای صفحه کلید برای سیو در ورد، نحوه روشن کردن ذخیره خودکار، و نحوه ذخیره اسناد خود در فرمت های مختلف فایل.
پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید بدانید رفرنس دهی در ورد چیست چگونه در ورد رفرنس دهی کنیم، پیشنهاد می کنیم مقاله رفرنس دهی در ورد را مطالعه کنید.
اگر میخواهید در کنار کار با ورد به مهارت های هفتگانه کامپیوتر را یاد بگیرید و مدرک فنی حرفه ای دریافت کنید میتوانید به صفحه دوره ICDL مراجعه کنید تا از طریق آموزشگاه تخصصی برای شرکت در کلاس های icdl اقدام کنید.
مراحلی که شما میتواند برای نحوه سیو در ورد انجام دهید به صورت خلاصه به صورت زیر میباشد:
- روی منوی «file» کلیک کنید و «save as» را انتخاب کنید تا یک سند جدید ذخیره شود.
- از Save As برای ذخیره سند خود برای اولین بار استفاده کنید.
- این دکمه به شما امکان می دهد فایل خود را نامگذاری کنید و مکان سیو در ورد آن را انتخاب کنید. پس از ایجاد یک سند Word جدید، منوی File را باز کرده و Save As را انتخاب کنید. پنجرهای باز میشود که از شما میخواهد فایلی که قصد سیو کردن در ورد را دارید نامگذاری کنید و مکانی را در رایانه خود یا یک حساب ابری مرتبط که در آن فایل ذخیره میشود انتخاب کنید. نوع فایل (به عنوان مثال، .docx، .pdf یا xml.) را از منوی کشویی در پایین پنجره انتخاب کنید. سپس، ذخیره را انتخاب کنید.
- همچنین می توانید از میانبر صفحه کلید F12 (در ویندوز) یا Command+s (در مک) برای باز کردن پنجره Save As استفاده کنید.
اگر در غرب و مرکز تهران سکونت دارید و به دنبال کلاس آموزش ورد در محدوده انقلاب تهران هستید میتوانید با مراجعه به صفحه دوره آموزش ورد در انقلاب حرفه ای ترین آموزشگاه های فنی حرفه ای در این محدوده را بیابید.
- اگر برای اولین بار سندی را ذخیره می کنید و نمیدانید چگونه ورد را ذخیره کنیم، با استفاده از دستور Save، پنجره Save As باز می شود.
- از Save برای ذخیره تغییرات در یک سند موجود استفاده کنید.
- از این روش برای ذخیره تغییرات در یک سند موجود استفاده کنید. با باز بودن سند، روی منوی File در نوار ابزار بالای صفحه کلیک کنید. سپس، روی ذخیره کلیک کنید. هر گونه تغییرات اخیر در فایل شما ذخیره خواهد شد.
پیشنهاد ویژه: اگر به یادگیری نرم افزار ورد علاقمند هستید و امکان شرکت در کلاس های حضوری آموزش ورد را ندارید می توانید از پکیج دانلود فیلم آموزش ورد آموزشگاه کامپیوتر آریا تهران استفاده کنید.
- اگر سند به صورت محلی ذخیره شده است، می توانید از Save As برای ذخیره یک کپی از یک سند موجود با نام، قالب یا مکان جدید استفاده کنید. با این حال، برای اسنادی که در OneDrive یا سرویسهای ابری دیگری ذخیره میشوند، بسته به نسخه Word خود، ممکن است لازم باشد به جای آن از Save a Copy استفاده کنید.
- برای ذخیره سریع تغییرات در یک سند موجود و پاسخ به سوال چگونه فایل را در ورد ذخیره کنیم، روی نماد دیسک در نوار ابزار کلیک کنید، یا Control + S را در رایانه شخصی یا Command + S را در Mac فشار دهید.
- این گزینه به شما امکان می دهد تغییرات خود را تنها با یک کلیک ذخیره کنید و سیو در ورد به سرعت برای شما انجام شود. نوار ابزار دسترسی سریع در بالای پنجره سند شما در سمت راست قرار دارد. دکمه Save را که شبیه یک فلاپی دیسک مربعی قدیمی است پیدا کنید و روی آن کلیک کنید تا سندتان ذخیره شود.
اگر نمیدانید چگونه باید در ورد فهرست نویسی خودکار داشته باشید میتوانید به صفحه آموزش فهرست نویسی در ورد مراجعه کنید تا به صورت گام به گام نحوه فهرست نویسی در ورد را یاد بگیرید.
- اگر از Office 365 استفاده می کنید و نمیدانید چگونه فایل را در ورد ذخیره کنیم، AutoSave را فعال کنید تا تغییرات شما به صورت خودکار هر چند ثانیه یکبار در فضای ابری ذخیره شود.
- ذخیره خودکار فقط برای اسناد ذخیره شده در ابر در دسترس است. قابلیت ذخیره خودکار در نسخه آفیس 365 ورد از ذخیره دستی شما جلوگیری می کند. با این حال نحوه سیو در ورد و برای استفاده از آن، باید فایل های خود را در حساب OneDrive، Box یا SharePoint ذخیره کنید. برای استفاده از ذخیره خودکار، در نوار ابزار دسترسی سریع در گوشه سمت راست بالای پنجره سند خود، روی کلید کناری ذخیره خودکار کلیک کنید.
- پنجره ای باز می شود که از شما می خواهد فایل خود را در یک مکان ابری آپلود کنید. در صورت تمایل می توانید نام آن را نیز تغییر دهید. مکان مورد نظر خود را با استفاده از منوی کشویی مکان انتخاب کنید.
- برای استفاده از مکان پیشفرض، روی آپلود کلیک کنید یا اگر گزینه دیگری را در منوی مکان انتخاب میکنید، انتخاب مکان را انتخاب کنید.
اگر میخواهید با نمونه سوالات ورد فنی حرفه ای و آزمون های استخدامی آشنا شوید و موفقیت خود را در این آزمون ها تضمین کنید میتوانید با مراجعه به صفحه نمونه سوالات icdl با جواب pdf رایگان به بخش نمونه سوالات ورد رایگان مراجعه کنید.
اگر سوالی در مورد اینکه چرا کلمات پس از ذخیره ورد به هم میریزندو نحوه سیو در ورد برای شما ایجاد شده که در این قسمت پاسخ داده نشده است میتوانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را بدهند.
شما علاوه بر شرکت در دوره آموزش word میتوانید در سایر دور های آموزشگاه ICDl در تهران شرکت کنید. برای اطلاع از نزدیک ترین دوره های درحال شروع میتوانید به صفحه دوره آموزش مهارتهای هفتگانه کامپیوتر آریا تهران مراجعه نمایید.
چگونه فایل ورد را در گوشی ذخیره کنیم
تا اینجا مقاله شما روش های ذخیره فایل ورد بدون تغییر را به همراه اینکه چگونه در ورد سیو کنیم را یاد گرفتید و میدانید چگونه فایل را در ورد ذخیره کنیم اما در صورتی که از برنامه ورد گوشی استفاده میکنید شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه فایل ورد را در گوشی ذخیره کنیم که کلمات به هم نریزند. در این قسمت به شما توضیح خواهیم داد چگونه در ورد سیو کنیم که در موبایل به راحتی ذخیره شود و سیو ورد بدون مشکل انجام شود.
اگر می خواهید بدانید چگونه در ورد عدد فارسی بنویسیم، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی در ورد می باشد.
مراحل سیو کردن ورد گوشی به صورت زیر است:
- پس از اتمام ویرایش سند، روی نماد ذخیره که شبیه فلاپی دیسک است ضربه بزنید.
- در پایین صفحه بعدی می توانید سند خود را نامگذاری کنید. فقط در قسمت پایین ضربه بزنید و یک نام را تایپ کنید.
- با ماندن در این صفحه، می توانید محل ذخیره سند خود را برای سیو ورد انتخاب کنید. بهطور پیشفرض، میتوانید در حساب OneDrive خود یا دستگاهی که در آن از Word استفاده میکنید، ذخیره کنید.
یکی از ورژن های قدیمی و کاربردی ورد ورژن 2007 میباشد. در صفحه آموزش ورد 2007 به طور کامل به شما آموزش داده ایم که چطور میتوانید با بخش های مختلف این ورژن ورد کار کنید.
- پوشه ها را روی دستگاه خود خواهید دید. ما ذخیره در پوشه Documents را انتخاب کرده ایم: روی آن یا هر پوشه دیگری که می خواهید در آن ذخیره کنید ضربه بزنید.
- در نهایت روی دکمه Save در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید تا سند Word شما ذخیره شود.
- اگر می خواهید سند جدید خود را در OneDrive خود ذخیره کنید، پس از ضربه زدن روی نماد Save و نامگذاری سند خود، روی OneDrive ضربه بزنید تا سیو ورد انجام شود.
اگر با محیط ورد 2007 آشنایی ندارید و نمیدانید این ورژن از ورد چه قابلیت هایی دارد میتوانید به صفحه محیط ورد ۲۰۰۷ مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.
- سپس یک پوشه از پوشه های موجود در OneDrive خود انتخاب کنید و روی آن ضربه بزنید.
- در نهایت روی Save ضربه بزنید تا سندتان ذخیره شود.
- دفعه بعد که Word را باز میکنید، نیازی به انجام کل مراحل راهاندازی نخواهید داشت: تمام اسناد خود از OneDrive و دستگاه فعلی به شما نمایش داده میشود و فقط باید روی New ضربه بزنید تا یک سند جدید ایجاد کنید.
اگر همچنان سوالی در مورد اینکه چگونه فایل ورد را در گوشی ذخیره کنیم و مشکلات سیو ورد در ذهن شما باقی مانده که در این مقاله به آن پاسخ داده نشده است میتوانید در قسمت نظرات این مقاله ذخیره در ورد مطرح کنید تا اساتید ما در اسرع وقت پاسخ شما را در زمینه ذخیره کردن در ورد بدهند.
یکی از مهمترین مزیت های شرکت در دورهای کامپیوتر آموزشگاه آریا تهران دریافت مدرک معتبر فنی و حرفه ای است. برای اطلاع بیشتر از شیوه دریافت مدرک میتوانید به صفحه مدرک ICDL مراجعه کنید.
ذخیره فایل ورد با کمک کلید میانبر
یکی از درخواست هایی که کاربران ورد از ما دارند این است که نحوه ذخیره سریع فایل ورد با کمک کلید میانبر را به آن ها آموزش دهیم به همین دلیل در این قسمت تلاش کردیم ذخیره فایل ورد با کمک کلید میانبر را به شما آموزش دهیم. برای آن که بدانید چگونه فایل ورد را با پسوند docx ذخیره کنیم با استفاده از کلید های میانبر باید بگوییم برای ذخیره فایل ورد با کمک کلید میانبر در ویندوز، میتوانید از مراحل زیر استفاده کنید:
- ابتدا فایل ورد خود را باز کنید.
- سپس کلیدهای Ctrl و S را همزمان فشار دهید.
- پنجره ذخیره فایل باز میشود. در این پنجره، میتوانید مسیر و نام فایل را تعیین کنید.
- برای ذخیره کردن در ورد، روی دکمه ذخیره کلیک کنید یا کلید Enter را فشار دهید.
با انجام این مراحل، فایل ورد شما با نام و مسیری که تعیین کردهاید، ذخیره میشود.
اگر نمیدانید چطور در ورد میتوانید دور متن و بخش های مختلف کادر ایجاد کنید میتوانید با مطالعه مقاله ایجاد کادر دور متن در ورد گوشی نحوه کادر انداختن در ورد را به صورت حرفه ای یاد بگیرید.
اگر نمیدانید چگونه فایل ورد را با پسوند docx ذخیره کنیم در مک باید بگوییم برای ذخیره فایل ورد با کمک کلید میانبر در مک، میتوانید از دو روش زیر استفاده کنید:
۱. استفاده از کلید میانبر Command + S برای سیو کردن ورد:
- باز کردن فایل ورد مورد نظر در برنامه Microsoft Word برای مک.
- فشار دادن کلیدهای Command + S.
- پنجره جدیدی برای ذخیره در ورد باز میشود.
- نام فایل را وارد کرده و روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا ذخیره فایل در ورد انجام شود. به این ترتیب شما میتوانید سيو كردن متن در ورد را با این مراحل ساده انجام دهید.
اگر نمیدانید چطور میتوانید برای فایل ورد خود فهرست خودکار ایجاد کنید پیشنهاد میکنیم مراحلی که به صورت تصویری در مقاله فهرست بندی خودکار در ورد 2019 توضیح داده شده است را انجام دهید.
۲. استفاده از منوی فایل برای سیو کردن ورد:
- باز کردن فایل ورد مورد نظر در برنامه Microsoft Word برای مک.
- رفتن به منوی فایل در بالای صفحه.
- انتخاب گزینه ذخیره یا ذخیره به عنوان.
- نام فایل را وارد کرده و برای ذخیره فایل در ورد روی دکمه save کلیک کنید تا ذخیره در ورد انجام شود.
در هر دو روش، فایل ورد شما با موفقیت ذخیره میشود. اگر سوالی در مورد سیو کردن فایل ورد ویندوز و مک برای شما باقی مانده میتوانید در بخش نظرات این صفحه مطرح کنید.
برای اینکه بتوانید فایل پی دی اف را به صورت رایگان و سریع به ورد تبدیل کنید پیشنهاد می کنیم به مقاله چگونه پی دی اف را به ورد تبدیل کنیم مراجعه کنید.
چگونه فایل ورد را با پسوند docx ذخیره کنیم
همان طور که میدانید فایل ورد را میتوان با فرمت های مختلفی در نرم افزار ورد ذخیره کرد. یکی از پسوند های قابل ذخیره فایل های ورد docx میباشد که در این قسمت به این سوال که چگونه فایل ورد را با پسوند docx ذخیره کنیم پاسخ کاملی میدهیم. برای ذخیره فایل ورد با پسوند docx، میتوانید مراحل زیر را طی کنید:
- برای سیو کردن فایل ورد ابتدا فایل ورد خود را باز کنید.
- سپس به قسمت “file” در نوار ابزارها بروید.
- در منوی باز شده، گزینه “save as” را برای سیو کردن در ورد انتخاب کنید.
- در پنجره جدید، فرمت “(docx.*) Word Document” را انتخاب کنید.
- سپس در قسمت “نام فایل”، نام مورد نظر خود را وارد کنید.
- در نهایت، بر روی دکمه “save” کلیک کنید تا فایل شما با پسوند docx ذخیره شود.
با انجام این مراحل، فایل ورد شما با پسوند docx ذخیره خواهد شد و میتوانید آن را با استفاده از نرمافزارهایی مانند مایکروسافت ورد، باز کنید و ویرایش کنید. اکنون شما میدانید که چگونه در ورد سیو کنیم که فایل با پسوند docx ذخیره شود. شما میتوانید از این مراحل گفته شده برای سيو كردن متن در ورد و سيو كردن تصویر و انواع مدیا در ورد استفاده کنید.
اگر میخواهید به جامع ترین نمونه سوالات ورد دسترسی پیدا کنید تا به صورت تضمینی در آزمون های فنی حرفه ای و استخدامی قبول شوید میتوانید به صفحه نمونه سوالات عملی ورد 2016 با جواب pdf مراجعه کنید.
برای ذخیره template در نسخه های قدیمی word از چه پسوندی باید استفاده کرد؟
یکی از سوالاتی که کاربران از ما میپرسند این است که برای ذخیره template در نسخه های قدیمی word از چه پسوندی باید استفاده کرد؟ در واقع در نسخه های قدیمی Word، برای ذخیره template باید از پسوند DOT استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر میخواهید یک template با نام “MyTemplate” را در Word 2003 ذخیره کنید، باید آن را با نام “MyTemplate.dot” ذخیره کنید.
ذخیره ورد 2016 به 2007 چگونه است؟
برای ذخیره ورد 2016 به 2007، میتوانید از گزینه “ذخیره به عنوان” در منوی “فایل” استفاده کنید و سپس فرمت “Word 97-2003 Document (*.doc)” را انتخاب کنید. سپس فایل را با نام مورد نظرتان ذخیره کنید. این کار باعث میشود که فایل شما با فرمت ورد 2007 ذخیره شود و قابلیت باز شدن در نسخههای قدیمیتر ورد نیز داشته باشد.
اگر شورتکات برنامه های ویندوز شما کار نمیکند و یا فایل های فلش به صورت شورتکات درآمده اند و میخواهید این شورتکات ها را به صورت قابل استفاده تبدیل کنید میتوانید از راهکار های گفته شده در مقاله بازیابی فایل های شورتکات استفاده کنید.
جمعبندی
در این مقاله به شما توضیح دادیم چگونه فایل ورد را سیو کنیم و به سوال چگونه فایل ورد را ذخیره کنیم که بهم نریزد پاسخ جامعی دادیم تا بتوانید بدون مشکل سیو کردن ورد را انجام دهید. اگر همچنان در این حوزه که چگونه فایل ورد را بدون تغییر ارسال کنیم در ذهن شما باقی مانده که به آن پاسخ داده نشده است میتوانید در بخش نظرات این صفحه مطرح کنید.
منبع: www.aryatehran.com
سوالات متداول
تمام مراحلی که شما برای ذخیره فایل ورد بدون به هم ریختن کلمات نیاز است بدانید در این مقاله به صورت گام به گام و تصویری آموزش داده شده است.
برای ذخیره ورد با پسوند docx شما باید فرمتی که زمان ذخیره فایل ورد باید ذخیره کنید را روی (docx.*) Word Document قرار دهید.