استخدام کارشناس سئو، پیاده سازی و راه اندازی یک وب سایت می تواند با هدف های متفاوت انجام شود، به عنوان مثال شما ممکن است بخواهید یک سایت خدماتی، فروشگاهی و یا شرکتی را برای خود طراحی و پیاده سازی نمایید.
راه اندازی و پیاده سازی سایت همان طور که می دانید روش های مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است که شما با نوع تخصصی که در این زمینه به دست آورده اید می توانید یک سایت را برای خود بسازید.
اما پس از ساختن تمامی صفحات سایت و تکمیل محتوای آن یک مسئله مهمی که وجود دارد این است که صفحاتی که ما طراحی و پیاده سازی کرده ایم چگونه باید در معرض دید کاربران فضای مجازی قرار بگیرد.
چون که هدف اصلی ما از راه اندازی یک وبسایت این است که از سایت مورد نظر خود درآمدزایی داشته باشیم، و تنها راه درامد زایی از وبسایت هم دیده شدن در فضای مجازی است، حال این دیده شدن می تواند در صفحات اول موتور جستجوی گوگل باشد، و یا اینکه در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، آپارات، یوتیوب و غیره
و همانطور که می دانید هر کدام از این شبکههای اجتماعی و همچنین موتور جستجوگر گوگل مخاطبین خاص خود را دارد، به عنوان مثال در یوتیوب نزدیک به دو میلیون کاربر ایرانی فعال وجود دارد، و میلیون ها کاربر ایرانی هم در موتور جستجوگر گوگل به دنبال جستجوی خدمات مختلف هستند.
از این نکته بسیار حائز اهمیت است که ما هم در موتور جستجوگر گوگل دیده شویم و هم در سایر شبکههای اجتماعی در معرض دید کاربران ایرانی قرار بگیریم.
درصورتی که بتوانیم در وبسایت خود ساختاری از لحاظ صحی به وجود آوریم که هم در صفحات اول موتور جستجوگر گوگل دیده شویم و هم در سایر شبکه های اجتماعی دیده شویم، و با توجه به نوع خدماتی که به کاربران خود در وبسایت ارائه میدهیم بتوانیم نیاز کاربران خود را به طور کامل برطرف کنیم.
و در ابزارهای مانند گوگل آنالیتیکس میزان ماندگاری کاربران مختلف در وب سایت ما به حد قابل قبولی برسد، همچنین گزارشی که از کنسول سایت به صورت ماهانه به دست می آوریم نشان از افزایش میزان ورودی سایت ما در ماه های مختلف داشته باشد در آن صورت است که میتوانیم به جرأت بگوییم که ما یک کارشناس سئو هستیم، و می توانیم از وب سایت خود به حد قابل قبولی درآمدزایی داشته باشیم.
پس تا به اینجای کار متوجه شدیم که برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئوی حرفه ای اولین چیزی که نیاز است این است که ما باید یک هدف مشخص برای خود تعیین کنیم.
که در یک بازه زمانی فعالیت مستمری هم در موتور جستجوگر گوگل و هم در سایر شبکههای اجتماعی داشته باشیم و بتوانیم با مخاطب شناسی درست با توجه به موضوعی که قصد داریم به کاربران و مخاطبان خود ارائه دهیم، زمینه ورود کاربران مختلف به صفحات سایت خود را فراهم کنیم.
یکی از کارهایی که شما باید در مراحل ابتدایی سئو سایت انجام دهید تحقیق جملات کلیدی میباشد که در مقاله جملات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل به طور کامل روش های پیدا کردن کلمه کلیدی پرترافیک و پرسود را به شما آموزش داده ایم.
کارشناس سئو
مهمترین وظیفه یک کارشناس سئو این است که باید ابتدا و قبل از اینکه بخواهد سایت خود را راه اندازی کند سایر رقبای خود را در آن حوزه که میخواهد خدمات را به کاربران ارائه دهد بررسی نماید.
به عنوان مثال شما می خواهید یک سایت آموزشی را راه اندازی کنید، مثلا یک سایت آموزش زبان را قصد دارید راهاندازی نمایید.
ابتدا اولین کاری که یک کارشناس سئو باید انجام دهد بررسی تمامی رقبایی است که در این حوزه دارند فعالیت میکنند، و همانطور که در بخش قبلی گفته شد هدف ما از انجام سه و صرفاً موتور جستجوگر گوگل نیست.
و ما باید به سایر کاربران شبکه های مختلف اجتماعی هم توجه ویژه داشته باشیم، در نهایت هدف ما از ایجاد یک سایت این است که بازار فروش خود را گسترده تر کنیم و برای تبدیل شدن به یک برند معتبر و شناخته شده حداقل در سطح شهر خودمان نیاز داریم که کاربران مختلف در فضای مجازی خدمات ما را مشاهده نمایند، پس باید تمامی رقبای ما در بستر وب در مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند.
به عنوان مثال برای تجزیه و تحلیل رقبا در موتور جستجوگر گوگل ما می توانیم از ابزارهای مانند الکسا استفاده کنیم، و با توجه به مسیری که رقبای ما در این حوزه طی کردهاند بتوانیم در ابتدا نقشه راه مناسبی را برای وارد شدن به این میدان جنگ اتخاذ نماییم.
حقوق و درآمد سئوکاران در ایران و کشور های خارجی برای ورود به این حوزه اهمیت زیادی دارد. شما میتوانید برای اطلاع از این موضوع مقاله درامد سئو را مطالعه کنید.
کارشناس سئو و تولید محتوا
شمایی که تاکنون یا یک وب سایت را برای خود راه اندازی کرده اید و یا اینکه قصد دارید یک سایت را به تازگی راه اندازی کنید مطمئنا قبل از شروع به کار مطالعات زیادی را داشته اید.
و قطعاً این جمله در مورد سئو زیاد به گوش شما خورده است که برای انجام یک سویه موفق اصطلاحا محتوا پادشاه است.
حالا قصد داریم که این جمله را موشکافانه بررسی کنیم که چرا گفته می شود که محتوا می تواند پادشاه باشد در سایت و کارشناس سئو باید چه راهکار مناسبی را برای تولید محتوای استاندارد در وبسایت خود مورد توجه قرار دهد.
اگر شما آپدیت های جدیدی که توسط گوگل ارائه شده است را مطالعه کرده باشید، به عنوان مثال الگوریتم های مانند الگوریتم هوش مصنوعی گوگل که به تازگی منتشر شده اند.
مطمئنا به این نتیجه رسیده اید که امروزه ربات های موتور جستجوگر گوگل اولویت اول شان برای ایندکس درست یک صفحه این است که محتوای مورد نظر آن صفه دقیقا متناسب با نیاز کاربر نگارش شده باشد.
و این موضوع را رباتهای گوگل با توجه به میزان ماندگاری کاربران در صفحات سایت شما به سادگی می توانند متوجه شوند.
پس در اینجا نتیجه میگیریم که یکی از موارد مهمی که یک کارشناس سئو باید به آن توجه ویژهای داشته باشد ایجاد تولید محتوای استاندارد با توجه به نیاز کاربر در صفحات سایت می باشد، و این موضوع یکی از مهمترین کارهایی است که یک کارشناس سئو باید حتما روی آن کار کند.
که برای تقویت تولید محتوا و قدرت مند شدن در این حوزه پیشنهاد می کنیم که تا حد امکان آن میزان مطالعه خود را بالا ببرید.
روی تکنیک های بازاریابی تا جایی که می توانید کار کنید، سعی کنید که به کمک ابزارهای سئو بتوانید نیازهای مخاطبین سایت خود را به خوبی بشناسید.
به عنوان مثال شما اگر می خواهید یک مقاله آموزشی در سایت خود منتشر کنید مطمئنا با کمک ابزارهای سئو متوجه این موضوع میشوید که اکثر کاربرانی که در بستر وب موضوع مورد نظر شما را جستجو می کنند به دنبال فیلم آموزش رایگان و یا کتاب آموزش رایگان هستند، از شما باید با توجه به نوع نیاز مخاطب خود محتوای مورد نظر را نگارش نمایید.
برای آن که سایت شما در کلمات پرورودی و سودآور در صفحه اول گوگل جایگاه ثابتی داشته باشد میتوانید از خدمات بهترین شرکت سئو در ایران بهره مند شوید. بهترین سئوکاران در این شرکت به صورت تضمینی سایت شما را سئو کرده و به رتبه های برتر میرسانند.
مهمترین مهارتهای کارشناس سئو
برای تبدیل شدن به یک کارشناس سئو شما ملزم هستید که یکسری مهارتهای تخصصی را به دست آورید.
کارشناس سئو امروزه به عنوان یک شغل شناخته می شود، و این شغل هم مانند سایر مشاغل هر کسی می خواهد به آن ورود کند باید تخصص های لازم را در زمینه های مختلف آن به دست آورد.
به عنوان مثال کسی که میخواهد یک پزشک شود حتماً باید تمامی کتاب های تخصصی که در چنین شغلی وجود دارد را مطالعه نمایند و با اخذ مهارت های لازم بتوانند به عنوان یک پزشک فعالیت نماید.
یک متخصص سئو هم، باید در حوزه خود بتواند مهارت هایی را که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم را به دست آورد.
در بخش زیر ۱۳ مورد از توانایی هایی که یک کارشناس سئو باید داشته باشد را را قرار داده ایم این مهارت ها عبارت است از :
- توانایی آنالیز و تحقیق و تفحص
- قدرت تحلیل بسیار بالا
- قدرت اولویت بندی
- تفکر انتقادی
- تولید محتوا
- انعطاف پذیری
- قدرت تصمیم گیری
- برنامه نویسی تحت وب
- آشنایی با تمام مفاهیم سئو
- آشنایی با ابزارهای سئو
- تسلط بالا بر مباحث بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ
- آشنایی با روش کار موتورهای جستجو
- تسلط بر شبکه های اجتماعی
- توانایی کار با سیستم های مدیریت محتوا یا CMS
استخدام کارشناس سئو
شرکت دیجیتال مارکتینگ atgo در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ افرادی که دارای تخصص لازم در این زمینه هستند را استخدام میکند، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق لینک زیر با همکاران ما ارتباط برقرار نمایید.
منبع »