کپی رایتینگ در بیزینس، کپی رایتینگ ابزاری است که به شما کمک میکند که اگر میخواهید برای وبسایت و یا شبکههای اجتماعی که روی آن کار می کنید خدمات و محصولات خود را بهتر بتوانید به کاربران اینترنت معرفی کنید و در موتور جستجوگر گوگل بتوانیم جایگاه بهتری را داشته باشید.
بتوانید در صفحات سایت یا صفحات شبکههای اجتماعی خود با استفاده از یک متن جذاب و کاربر پسند به بهترین شکل ممکن محصول و یا خدمت مورد نظر خود را تبلیغ کنید.
شاید برای خود شما هم اتفاق افتاده باشد که در یک بیلبورد تبلیغاتی و یا در صفحه از یک وب سایت یک شعار تبلیغاتی جذاب دیده باشید که برای مدت ها و یا سالها ملکه ذهن شما شده باشد.
در واقع مفهوم کپی رایتینگ همین است که شما بتوانید به کمک آموزش تولید محتوا یک محتوای تاثیرگذار بنویسید تا نظر مخاطب هدف خود را به سمت بازار محصولات و خدمات مورد نظر خود بکشانید.
نکات کپی رایتینگ
کپی رایتینگ پروسه نوشتن متن های تبلیغاتی برای پروموت کردن یک محصول و یا یک صفحه است و در واقع تمام متن هایی که روی بروشور، بیلبورد، وب سایت، ایمیل، تبلیغات کاتالوگ و چیزهایی از این دست می بینیم را کپی رایتر ها می نویسند.
نکاتی که در مورد کپی رایتینگ باید به آن توجه داشته باشیم این است که به هیچ عنوان مفهوم محتوای کپی رایتینگ را با محتوا های خبری اشتباه نگیریم، که در این زمینه نیاز به آموزش کپی رایتینگ داریم.
در زمان نگارش محتوای کپی رایتینگ ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که محتوای مورد نظر را به گونه ای بنویسیم تا بتواند نظر مخاطب را تمام و کمال جذب کند، باید در آن حتما به نیازهای مخاطب هدف توجه ویژه شود.
حتی شاید بد نباشد افرادی که کار کپی رایتینگ را انجام می دهند تا حدودی کتاب های روانشناسی هم مطالعه کنند، تا بتوانند با مخاطب شناسی درست بهترین این محتوا را به مخاطبین خود ارائه دهند.
نمونه های کپی رایتینگ
در بخش زیر چند نمونه از کپی رایتینگ های انجام شده در حوزه های کاری مختلف را می توانید مشاهده کنید.
به هر کدام از کپی رایتینگ های ارائه شده مربوط به حوزه های کاری مختلفی می باشند.
کپی رایتینگ در بیزینس
برای داشتن یک بیزینس موفق و پردرآمد یکی از بارزترین مواردی که شما به آن نیاز دارید این است که ابتدا مخاطبان حوزه کاری خود را مشخص کنید، که دقیقا مخاطبین شما چه چیزی از حوزه کاری و بیزینس شما میخواهند.
از شما باید ابتدا نیازهای مخاطبین خود را شناسایی کنید سپس با استفاده از تکنیک های تولید محتوا بتوانید پیام مناسبی را به مخاطبین خود ارائه دهید، که در این زمینه کپی رایتینگ می تواند به شما کمک کند.
امروزه در دنیای بیزینس تبلیغات حرف اول را میزند و هرچقدر متون تبلیغاتی شما تاثیر گذار تر و بهتر نگارش شود، قطعاً تاثیر بسزایی را در بیزینس شما خواهد داشت.
درآمد کپی رایتینگ
کپی رایتینگ امروزه یکی از مشاغل پردرآمد محسوب میشود چرا که امروز هرکدام از کسب و کار ها نیاز به تبلیغات دارند و یک کپی رایتر توانا و حرفه ای می تواند به بهترین شکل ممکن خدمات و محصولات یک مجموعه را به مخاطبین هدف خود معرفی کند.
اصول نوشتن یک متن کپی رایتینگ
برای نگارش یک متن کپی رایتینگ به صورت اصولی و حرفه ای شما باید یک سری موارد را در نظر بگیرید که در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم.
تیتر نویسی
انتخاب یک تیتر جذاب و منحصر به فرد بسیار میتواند به شما کمک کند تا بتوانید محتوای تبلیغات خود را به مخاطبین مورد نظر ارائه دهید، پیشنهاد می کنیم که حتی اگر لازم باشد ساعتها در مورد انتخاب یک تیتر مناسب فکر کنید حتماً این زمان را اختصاص دهید چراکه انتخاب یک تیتر مناسب برای کپی رایتینگ می تواند یک گام موثر برای شما باشد.
ساده نویسی
برای درج محتوای خود سعی کنید که به ساده ترین شکل ممکن پیام خود را به مخاطب منتقل کنید و اصلا نیازی نیست که دز اصطلاح هم بخواهید از کلمات باکلاس و رسمی استفاده کنید بلکه می توانید با یک زبان ساده و مخاطب پسند پیام خود را منتقل کنید.
توجه به نیازها و خواسته های مخاطب
اشتباه رایجی که در کپی رایتینگ اکثر افراد انجام می دهند این است که تا اولین جمله ای که به ذهن آنها میرسد میخواهند از آن استفاده کنند، بدون اینکه بخواهند زمانی را اختصاص دهند و به این موضوع فکر کنند محتوای که قرار است نگارش شود تا چه حدی می تواند روی مخاطبین اثر گذار باشد.
پس در درجه اول حتما به نیاز و خواسته مخاطب خود فکر کنید.
نه به زیاد نویسی
یک کپی رایتینگ خوب همیشه کوتاه است زیاد نویسی نشانه بد فهمی و یا حتی درک اشتباه از موضوع است.
پس سعی کنید با یک جمله کوتاه و مختصر و تاثیر گذار کار خود را انجام دهید.
منبع »