ما امرو قصد دارم برای شما از لیسه گیری و لیسه کشی تعریف کنیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.
لیسه گیری حرفه ای
یکی از بهترین راهها برای از بین بردن خراشهای عمیق به وجود آمده بر روی اتومبیلها لیسه گیری میباشد. لیسه گیری و یا لیسهکشی بخش مهمی از عمل خشگیری بدنه یک اتومبیل می باشد. همانطور میدانید که به صورت معمول پوسته بدنه اتومبیلها و از سه لایه فلز تشکیل میشوند و اگر خط و خش بر روی بدنه خودرو فقط لایه اول را دچار آسیب یکند ، به از این نوع از خط و خش، خراش سطحی میگویند که اگر که به خراش به وجود آمده در به عمق لایههای دوم و سوم و… برسد ، خراش بسیار عمیقی به وجود آمده اند. رفع هر کدام از انواع خراشهای بدنه خودرو، راه و روش مخصوص خودش را دارد.
عملیات لیسه گیری که معمولا برای رفع خراشهای زیاد عمیق و با گسترده بالا و انجام میشود؛ همچنین خراشهای سر تا سری که همچنین معمولا در بسیاری زیادی از موارد، همچنین در رنگ خودرو دچار ترک میشود و همچنین میتواند اگر صاحب اتومبیل را به سرعت برای ترمیم و خراش که اقدام نکند، ممکن است که قسمتی از رنگ رویه خودرو در ریخته و ناحیه باعث آسیب دیده به نقاشی مجدد نیاز پیدا می کند. پس از وقوع حادثه و زمانی که رنگ رویه بدنه خودرو شما هنوز سالم است به یک متخصص مراجعه کنید که خودرو آسیب جدی ندیده باشد.
همانطور که در بالا گفتیم در خشگیری و رفع خراشهای عمیق و… میتوان از پروسه های لیسه گیری یا لیسه کشی و… استفاده کرد. در زمانی که شما میخواهید بر روی بدنه در اتومبیل خراشهای عمیق وارد میشود ، و همچنین میتوانید ،ابتدا محل ایجاد خراش را با شویندههای مخصوص و… تمیز کرده که سپس در ناحیهای که دچار خط و خراش شده است ، خودرو را در زیر نور آفتاب و زیر نور فرابنفش قرار میدهند تا عمق و مساحت دقیق محل خراش وارد شده تعیین شود. و با در نظر گرفتن کد رنگ خودرو آسیب دیده و اقدام به استفاده از بتونههای سنگی و رنگ خشک میکنند، این عمل برای پر کردن محل خراش دیده است، ومحل فرو رفتگی را با رنگ خشک یا جامد پر میکنند و پس از جذب رنگ توسط بدنه و نوبت به عمل لیسه گیری یا لیسه کشی و صافکاری میرسد و در این مرحله با استفاده از لیسههای نرم مخصوص خود و اضافات رنگ قرار گرفته در فرو رفتگی خراش را از بین میبرند و متاسفانه دیده شده است برخی از صافکارها و همکاران از عمل لیسه کشی امتناع میکنند، و با استفاده از دستگاه پولیش سعی بر پخش کردن اضافات رنگ خشک میکنند، این عمل باعث کدر شدن اطراف ناحیه خراش دیده میشود ، این عمل در انجام خشگیری مناسب نیست و لیسهگیری یا لیسهکشی جزئی از مراحل خشگیری ( خراشهای عمیق ) است.
اگر میخواهید ماشین خود را با استفاده از بهترین مواد بشویید که بدنه و شیشه های ماشین برق بیفتد میتوانید از راهکار ها و محلول هایی که در مقاله بهترین مایع برای شستشوی ماشین آموزش داده ایم بهره مند شوید.
پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال راه حلی برای باز کردن در خودرو در صورت جا ماندن کلید هستید، پیشنهاد می کنیم به صفحه ترفند باز کردن در ماشین در صورت جا ماندن کلید در آن مراجعه نمایید.
پولیش کاری پس از لیسه گیری
پس از عمل لیسهگیری و نوبت به پولیش ناحیه آسیب دیده میرسد و پولیشکاری خودرو یکی از مراحل نهایی عملیات خشگیری بدنه است، و در این مرحله متخصصان ما با بهرهگیری از پولیشهای جامد قوی و دستگاههای پولیش تخصصی و صافکاری بدون رنگ، و اقدام به پولیشکاری ناحیه خراش دیده میکنند، و در مرحله پولیشکاری بدنه اتومبیل باید کاملا خشک باشد تا مواد بکار رفته در فرو رفتگی خراش پخش نشوند و در نظر بگیرید که پولیش استفاده شده و بر اساس نوع رنگ بدنه اتومبیل شما تعیین میشود، تا آسیبی به رنگ اتومبیل وارد نشود و پس از انجام پولیشکاری ؛ نوبت به واکس بدنه میرسد و در این مرحله متخصصین ، بر اساس میانگین دمای هوا و همچنین نوع کاربری خودرو و اقدام به انتخاب واکس مناسب میکنند و اما به طور کل میتوان گفت که تمام واکسهایی که در مرحله نهایی یک عملیات خشگیری استفاده میشوند و جزء دسته واکسهای نرم هستند و در آخر اگر به نقاشی ماشین ایرانی لازم بود هم ماشین را نقاشی میکنند .
مرسی از شما دوستان که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید شما میتوانید برای اطلاع بیشتر از قیمت لیسه کاری و… وارد سایت autosafkar.com شوید و با همکاران ما در ارتیاط باشید