محتوا همچنان بر اکثر استراتژیهای بازاریابی حاکم است. به بیان ساده، بازاریابی محتوا جنبه مهمی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است، چه در حال اداره یک کسب و کار محلی کوچک یا یک شرکت بزرگ چند ملیتی باشید.
به هر حال، محتوا بدون شک همان رگ حیاتی است که وب و رسانه های اجتماعی بر آن بنا شده اند.
سئوی مدرن، برای همه مقاصد، به طور موثر به بازاریابی محتوایی بهینه تبدیل شده است، زیرا گوگل به کسب و کارهایی که محتوایی را تولید می کنند که تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن را به نفع مشتریان خود می خواهد، پاداش می دهد.
بازاریابی محتوا شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند، مرتبط، سرگرم کننده و سازگار در قالب های مختلف متنی، ویدئویی و صوتی است.
تمرکز اولیه باید بر جذب و حفظ یک مخاطب کاملاً مشخص و با هدف نهایی جذب مشتری باشد.
اما با توجه به محتوای بسیار زیادی که هر روز تولید و به اشتراک گذاشته میشود، مهم است که از آخرین روندها و بهترین شیوهها در بازاریابی محتوا باخبر باشید تا سرعت خود را حفظ کنید.
برای کمک به شما در انجام این کار، در اینجا 25 آمار بازاریابی محتوای را آورده ایم که شما را برای تولید محتوا بیشتر ترغیب میکند.
استفاده از بازاریابی محتوا
چه تعداد از کسب و کارها از بازاریابی محتوا استفاده می کنند و چگونه برای موفقیت برنامه ریزی می کنند؟
- طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا، 73 درصد از بازاریابان B2B و 70 درصد از بازاریابان B2C از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی کلی خود استفاده می کنند.
- 91 درصد از متخصصان بازاریابی که توسط Semrush مورد بررسی قرار گرفتند با بازاریابی محتوایی خود در سال 2021 به موفقیت دست یافتند.
- یک مطالعه بازاریابی محتوای B2B انجام شده توسط CMI نشان داد که 40٪ از بازاریابان B2B دارای یک
- استراتژی بازاریابی محتوای مستند هستند. 33٪ استراتژی دارند، اما مستند نیست، و 27٪ هیچ استراتژی ندارند.
- نیمی از بازاریابان می گویند که برخی از بازاریابی محتوا را برون سپاری می کنند.کرونا استفاده از محتوا را 207 درصد افزایش داد.
- 6. 83 درصد از بازاریابان معتقدند که ایجاد محتوای با کیفیت بالاتر در دفعات کمتر کارآمدتر است.
- در یک مطالعه تحقیقاتی Statista در سال 2022 از بازاریابان در سراسر جهان، 62٪ از پاسخ دهندگان گفتند که معتقدند “همیشه فعال بودن” برای مشتریانشان مهم است، در حالی که 23٪ فکر می کردند که ارتباطات مبتنی بر محتوا برای هدف گذاری شخصی موثرتر است.
- سه نوع محتوای برتر که توسط تیمهای بازاریابی در سال 2022 ایجاد شد، شامل ویدیوها، وبلاگها و تصاویر بود.
- مقالات و پست های کوتاه (83%) و ویدئوها (61%) دو نوع محتوای برتری هستند که بازاریابان B2C در 12 ماه گذشته استفاده کرده اند. استفاده آنها از مقالات طولانی از 22 درصد در سال گذشته به 42 درصد افزایش یافته است.
- محتوای ویدیویی کوتاه مانند TikToks و Instagram Reels موثرترین نوع محتوای رسانه های اجتماعی است.
- 11. 40.8 درصد از بازاریابان گفتند که گرافیک اصلی (اینفوگرافیک ها، تصاویر) به آنها کمک کرد تا به اهداف بازاریابی خود در سال 2020 برسند.
- 12. 72 درصد از بازاریابان B2C انتظار داشتند که سازمان آنها در سال 2022 در بازاریابی ویدیویی سرمایه گذاری کند.
- محتوای کوتاه (300-900 کلمه) 21٪ ترافیک کمتر و 75٪ بک لینک کمتری نسبت به مقالات با طول متوسط (900-1200 کلمه) جذب می کند.
- محتوای تعاملی 52.6 درصد بیشتر از محتوای استاتیک تعامل دارد، به طوری که خریداران به طور متوسط 8.5 دقیقه را برای مشاهده آیتم های محتوای ثابت و 13 دقیقه را برای موارد محتوای تعاملی صرف می کنند.
- فیسبوک در 12 ماه گذشته بهترین کانال توزیع برای بازاریابان B2C و کانالی بود که بهترین نتایج را کسب کرد.
- بازاریابان B2B به CMI گزارش دادند که لینکدین رایج ترین و با عملکرد برتر کانال توزیع رسانه های اجتماعی ارگانیک است.
- 80 درصد از بازاریابان B2B که از توزیع پولی استفاده می کنند از تبلیغات پولی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند
- یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که 62٪ از کسانی که تصمیمات خرید B2B را اتخاذ می کنند، گفتند که بیشتر به محتوای عملی مانند مطالعات موردی و محتوای بصری مانند وبینارها برای راهنمایی تصمیمات خرید خود و تاکید بیشتر بر قابل اعتماد بودن منبع متکی هستند.
- خریداران مایلند بیش از 5 دقیقه برای بررسی بیشتر قالب های محتوا صرف کنند.
- در یک پست اخیر، وبلاگ نویس رایان رابینسون گزارش می دهد که خواننده متوسط 37 ثانیه را صرف خواندن یک وبلاگ می کند.
- 21. 65 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی DemandGen گفتند که اعتبار بیشتری به بررسی های همتا، محتوای تولید شده توسط کاربر و انتشارات/تحلیلگران شخص ثالث در مقابل محتوای تولید شده توسط شرکت می دهند.
- بازاریابان B2C به CMI گزارش دادند که سه هدف اصلی که بازاریابی محتوا به آنها کمک می کند، ایجاد آگاهی از برند، ایجاد اعتماد و آموزش مخاطبان هدف خود هستند.
- بازاریابی محتوا سه برابر بیشتر از بازاریابی سنتی برونگرا سرنخ ایجاد میکند، اما هزینه آن ۶۲ درصد کمتر است.
- 24. 56٪ از بازاریابان که از وبلاگ نویسی استفاده می کنند می گویند که این یک تاکتیک مؤثر است و 10٪ می گویند که بیشترین ROI (بازده سرمایه گذاری) را ایجاد می کند.
- بیش از 60 درصد از بازاریابان موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای خود را از طریق فروش می سنجند.