یک فروشگاه آنلاین در زمینه فروش محصولات چاپ و تبلیغات با نام “بانی چاپ” در تاریخ 13 دی 1395 در و بلوار شهید اندرزگو منطقه یک تهران ((شمیرانات)) تأسیس گردید. این فروشگاه در ابتدا فقط در زمینه فروش محصولات چاپ و تبلیغات فعالیت میکرد، اما به مرور زمان تصمیم به توسعه فعالیتهای خود گرفت و تولید ساخت انواع جعبههای بستهبندی را نیز به لیست محصولات خود افزود.
ایده تاسیس بانی چاپ
آقای پیام رحیم مقدم به عنوان بنیانگذار و موسس بانی چاپ تشریح میکند که در گذشته، در طول روز، مشتریان به نسبت زیادی با هدف استعلام قیمت برای خدمات چاپ مختلف به او تماس میگرفتند. این ارتباطات به انجام محاسبات قیمت محصولات چاپی نیاز داشت که نیاز به دانش، تخصص و اطلاع آگاهی از قیمتهای فعلی و گاهاً تغییرات لحظهای در قیمتهای کاغذ با گرماژهای مختلف، فیلم، زینک، سلفون، صحافی و … داشت. این محاسبات نیازمند تمرکز و زمان بردن حدودا 5 تا 15 دقیقه برای هر درخواست بود و به این معنا بود که شما در طول روز با محدودیتهایی در ارائه قیمت و پاسخگویی به مشتریان مواجه میشوید و در واقع یک مانع بزرگ برای گسترش کسب و کار خود دارید. همچنین باید اذعان نمود که اشتباه در محاسبه مواد چاپ یا خدمات پس از چاپ ممکن است منجر به تعیین قیمت نادرست چاپ شود.
تأسیس بانی چاپ
در همان روزهای فروردین 1392، نیاز به ایجاد یک وبسایت با امکان ارائه قیمتگذاری و محاسبه آنلاین برای محصولات چاپ، تبلیغات و بستهبندی به وضوح مشخص بود. این وبسایت باید قادر به پاسخگویی به نیازهای مشتریان باشد. بعد از انجام تحقیقات و بررسیهای جامع جهت انتخاب یک شرکت طراحی و برنامهنویسی وبسایت شد، و در پایان سال 1392 این وبسایت تأسیس شد. اما متأسفانه در پایان سال 1393 این پروژه به علت تجربه کم در ارائه خدمات آنلاین با شکست مواجه شد. با این حال، با توجه به شناخت نقاط ضعف و قوت، یافتن راهکارهای مناسب و پیشنهادات مشتریان، در تاریخ 26 اردیبهشت 1394 تصمیم به ثبت دوباره یک سایت جدید به نام “بانی چاپ” گرفتم. سپس پس از اتمام فرآیند برنامهنویسی در تاریخ 13 دی 1395 سایت بانی چاپ به طور رسمی به کار خود آغاز کرد.
دغدغه تعیین قیمت صحیح
تولیدکنندگان، صاحبان کسب و کار و حتی برخی از شرکتهای تبلیغاتی با چالشهایی مواجه هستند که ممکن است منجر به تعیین قیمتهای متفاوت و در بعضی موارد نادرست برای محصولات و خدمات چاپی شوند. این موقعیت ناشی از خطاهای محاسباتی که توسط برخی از چاپخانهها و شرکتهای تبلیغاتی انجام میشود به خصوص زمانی که قیمت انواع محصول و خدمات چاپی مختلف در تنوع بسیار بالا در طول روز تولید و درخواست میشوند. برای حل و از بین بردن این اختلالات و تعیین قیمتهای مشخص و یکسان در صنعت چاپ و بستهبندی، تصمیم به تأسیس وبسایت بانی چاپ گرفتم. برای این منظور، مطالعاتی انجام دادم تا بفهمم چگونه کشورهای پیشرفته دنیا این مشکل را حل کردهاند و از چه روشها و استراتژیهایی استفاده کردهاند. سپس با پیدا کردن شرکتهای بزرگ و موفقی که ارائه دهنده آنلاین خدمات چاپ، تبلیغات و بستهبندی را به صورت حرفهای در سراسر جهان هستند مانندuprinting.com، mixam.com، pakfactory.com و lightboxdirect.com آشنا و سپس سایت banichap.com را تأسیس کردم.
اهداف بانی چاپ
هدف اصلی بانی چاپ ارائه آنلاین خدمات چاپ، تبلیغات و بستهبندی به شکل کاملا حرفهای و بر بستر اینترنت و آنلاین همراه با قیمت مناسب است. این هدف همراه با توانایی محاسبه دقیق و ارائه قیمتهای واقعی برای خدمات چاپ و خدمات مرتبط با بستهبندی و جعبهسازی از جمله تولید انواع جعبه هارد باکس، جعبههای مقوایی، جعبههای لمینتی و غیره به صورت سفارشی و اختصاصی با مشخصات دلخواه در بانی چاپ است. این امکان به صاحبان کسب و کار ارائه میشود تا به راحتی و در هر لحظه از شبانه روز از قیمت خدمات و محصولات مورد نیاز خود باخبر شوند و ادقام به ثبت سفارش نمایند و سپس اتصال سایت به یک سیستم اتوماسیون اختصاصی برای مدیریت جریان کار بدون انسان و کاهش خطای انسانی بهرهمند شوند که این فرآیند باعث افزایش بهرهوری و سرعت تولید با هزینههای کمتر کمک میکند، همچنین منجر به کاهش قیمت نهایی محصولات و خدمات چاپ، تبلیغات و بستهبندی در بانی چاپ میشود.
چالشها در سایت خرید آنلاین محصولات چاپی
میتوان گفت که یکی از چالشهای بزرگ سایتهای خرید آنلاین در ایران مربوط به صنعت چاپ و تبلیغات به خصوص در زمینه جعبهسازی و بستهبندی است. در واقع اکثر فروشگاههای اینترنتی کالاهایی را عرضه میکنند که از پیش تولید شده و آماده فروش هستند. اما در حوزه چاپ و بستهبندی این موضوع معمولاً یا وجود ندارد یا به شدت محدود است. اغلب مشتریان در این حوزه نیاز به سفارش محصولات چاپی با اندازهها و مشخصات دقیق خود دارند که این امر به متناسب با نیاز و سلیقه خود ثبت میشود.
مضاف بر اینکه قیمت کاغذ و خدمات پس از چاپ به ویژه در شرایط نوسانی و همچنین پیکهای کاری یا تغییرات ارزی به صورت مداوم تغییر میکند. حالا فرض کنید یک وبسایت مانند بانی چاپ با بیش از 20 هزار کالا نحوه بهروزرسانی قیمتهای خود را در این شرایط متغیر چگونه مدیریت کند؟
پیام رحیم مقدم قبل از بانی چاپ
آقای پیام رحیم مقدم در مرداد ماه سال 1382 دفتر خدمات طراحی و چاپ خود را در حومه غرب تهران تأسیس نمود. پس از سالها تجربه کسب شده در زمینه طراحی، چاپ و تبلیغات از اردیبهشت ماه سال 1390 به صورت تخصصی و حرفهای وارد صنعت چاپ افست گردید. همچنین با افزایش دانش در زمینه چاپ و صحافی و همچنین تحصیل در رشته طراحی و گرافیک نیز نمود.
محصولات ارائه شده توسط بانی چاپ
در حال حاضر، سایت بانی چاپ محصولات بسیار متنوعی در زمینه طراحی و گرافیک، چاپ، تبلیغات و بستهبندی ارائه میدهد. اما تمرکز اصلی بانی چاپ بر روی محصولات جعبه و بستهبندی است که بیشترین توجه و تلاش را به خود جلب کرده است. این محصولات به صورت صفر تا صد در کارگاه بانی چاپ تولید میشوند. به عنوان مثال میتوان به تولید جعبه های هارد باکس اختصاصی و سفارشی لوکس، جعبههای مقوایی محصولات دارویی و غذایی، کارتن و جعبههای لمینتی تولید انواع کیف و کالیته محصول و موارد مشابه اشاره نمود.
تولید جعبه هارد باکس
تولید سفارشی جعبههای لوکس و لاکچری هاردباکس به صورت عمده و با قیمت نهایی مناسب یکی از فعالیتهایی است که بانی چاپ انجام میدهد. این تولید به دلیل انجام کامل فرآیند تولید از ابتدا تا انتها در بانی چاپ از قیمتهای بالایی که در بازار ایران وجود دارد کاسته میشود. بانی چاپ به دنبال همکاری با یک شرکت چینی برای تهیه و وارد کردن دستگاههای تمام اتوماتیک تولید جعبههای هاردباکس است تا بتواند با ارائه قیمت مناسب به تولیدکنندگان و در نهایت مصرفکنندگان کمک کند.
تولید تابلو لایت باکس
بعد از تولید جعبههای بستهبندی تولید تابلو لایت باکس تبلیغاتی مخصوص فضای داخلی یکی از مهمترین محصولاتی است که بانی چاپ تولید میکند. ساخت این تابلوها در انواع مدل و اندازههای مختلف تولید و عرضه میشوند. برخی از مدلهای آنها شامل لایت باکس مگنتی یکطرفه و دوطرفه، لایت باکس اسنپ فریم در حالتهای مختلف از جمله عادی و فوقباریک، لایت باکسهای پارچهای ضدآب و همچنین لایت باکسهای فریم لس با ضخامت 2 سانتیمتر که 100 درصد تصویر لایت باکس را پوشش میدهد را نیز در بر میگیرد.
منبع: https://borna.news/008QdY