شرح شغل کپی رایتر، کپی رایتر کسی است که علاوه بر تسلط کامل بر نویسندگی با روش های فروش و بازاریابی هم تا حدودی آشنایی دارد و در زمان نگارش متن خود در وب سایت های مختلف و یا در متن آگهی های تبلیغاتی، کاتالوگ، بروشور، شبکه های اجتماعی، و غیره سعی می کند متن خود را به گونهای منتشر کند که که بتواند مخاطب هدف خود را جذب کند و از این طریق کالا و خدمات خود را به مخاطبین ارائه دهد.
پس در نتیجه کپی رایتر باید علاوه بر آشنایی با تکنیک های نویسندگی، تکنیک های مارکتینگ و فروش را هم بداند و از آنها در کپی رایتینگ استفاده کند.
شرح شغل کپی رایتر
شغل کپی رایتر هم می تواند در بستر کار کردن بر روی صفحات مختلف وب سایت باشد، کار نگارش و درج محتوا را بر روی وب سایت های مختلف انجام دهد.
و هم می تواند یک کپی رایتینگ بر روی شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت داشته باشد.
در زمان ساخت آگهی های تبلیغاتی، بنر ها، بروشور و یا حتی کارت ویزیت هم یک کپی رایتر می تواند تکنیک های خود را بر روی این آگهی های تبلیغاتی درج کند.
مهمترین موضوعی که در شغل یک کپی رایتر وجود دارد این است که یک کپی رایتر باید استاده کوتاه کردن سخن باشد تا بتواند با چندین جملهکوتاه مشتری را تحت تاثیر قرار دهد.
به زبان سادهتر کپی رایتر نویسندهای است که به قصد بازاریابی موثر تر و فروش بیشتر محصول خدمات، محتوای مفید و یا حتا کوتاه تولید می کند، برای رسیدم به این هدف شما نیاز به آموزش کپی رایتینگ دارید.
ویژگی های یک کپی رایتر
در بخش زیر قصد داریم ویژگیهایی که یک کپی رایتر حرفهای و کاربرد باید داشته باشد را مورد بررسی قرار دهیم، این ویژگی ها عبارتند از :
- گسترش محتوا به صورت هفتگی و ماهانه برای برند های شرکت
- نظارت بر تجزیه و تحلیل توسط تیم شبکه های اجتماعی برای شناسایی ایده های قابل قبول
- ایجاد وبلاگ جذاب و محتوای شبکه های اجتماعی
- پشتیبانی از تیم بازاریابی در رویدادهای زنده و آنلاین
- استفاده از تیتر ها و سرفصل های جذاب و خلاصه و مفید
- استفاده از جملات تاثیر گذار
- پرهیز از به کار بردن کلمات مبهم
- عدم بزرگنمایی و اغراق در زمان نگارش محتوا
- توانایی تاثیرگذاری در ذهن مخاطب و تبدیل کردن آن به مشتری
- تسلط بر تمامی شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، تویتر، اینستاگرام، یوتیوب، پینترست، لینکدین، گوگل پلاس و غیره
- تسلط کامل بر نرم افزارهای گرافیکی ویرایش عکس مانند فتوشاپ
- صندوق کامل بر نرمافزارهای ویرایش ویدیو مانند کمتازیا و پریمیر
- تسلط به زبان انگلیسی
- شناخت کامل از بازار
- داشتن مهارت های بازاریابی
- آشنایی با مفاهیم سئو و موتورهای جستجو
چگونه یک کپی رایتر حرفه ای شویم
برای تبدیل شدن به یک کپی رایتر حرفهای شما باید تمامی مواردی که در قسمت بالا درج را به صورت حرفه ای و کامل یاد بگیرید.
همچنین در کنار کسب مهارت های ذکر شده شما باید به صورت مدون مطالعه داشته باشید، مخصوصا در صورتی که بر روی وب سایت های فروشگاهی و شرکتی کار می کنید.
دائما تغییرات و آپدیت های جدید موتور جستجوگر گوگل را دنبال نمایید، و بر روی الگوریتمهای موتور جستجوگر گوگل که دائماً در حال آپدیت و به روز رسانی هستند مطالعه و تسلط کامل داشته باشید.
برای مطالعه
کپی رایتر های معروف
David Ogilvy
که به عنوان پدر تبلیغ نویسی شناخته شده است میگوید تا جایی که می توانید مرز خودتان را از اطلاعات به درد بخور انگشت کنید.
Gary Bencivenga
هم یکی از کپی رایتر های معروف است، توهم در مورد این شغل اعتقاد دارد که بهترین کپیرایت رها جستجوگرهای حرفهای و عالی هستند.
John Caples
هم یکی دیگر از کپی رایتر های معروف که اعتقاد دارد ۷ برابر اطلاعاتی که حس می کنیم در نهایت نیاز دارد و ممکن است از آنها استفاده کنیم را باید جمع آوری و ذخیره سازی کنیم.
منبع »