انتخاب روش درست برای ارسال پیامک انبوه، یک عامل مهم در موفقیت کمپین پیامکی شما خواهد بود. به همین دلیل است که باید در انتخاب روش درست و مناسب کسب و کارتان، نهایت دقت را داشته باشید تا نتیجهای مناسب بگیرید. در ادامه تعدادی از روشهای موثر برای ارسال پیامک انبوه را با هم بررسی خواهیم کرد و مفاهیمی کلی درباره بازاریابی پیامکی توضیح میدهیم تا با استفاده از این اطلاعات، اجرای موفقتری برای کمپینهایتان داشته باشید.
پیامک انبوه چیست؟
ارسال پیامک تبلیغاتی یا خدماتی به تعداد بیشتر از یکی را ارسال پیامک انبوه میگویند؛ ارسال این گونه پیامکها با سیم کارت های عادی چندان منطقی به نظر نمیرسد. چرا که با ارسال پیامک به تعداد بالا با سیم کارت، سیم کارت مسدود خواهد شد. در نتیجه ارسال پیامک انبوه بهتر است از طریق سامانههای پیام کوتاه انجام شود تا مدیریت و برنامهریزی بهتری هم برای آن ایجاد شود.
موثرترین روش ارسال پیامک انبوه
در ادامه روشهای مختلف ارسال پیامک انبوه را با توضیحات کوتاهی بررسی خواهیم کرد:
- ارسال پیامک مکان محور (LBS): ارسال پیامک آنی و لحظهای به مخاطبین همراه اول
- ارسال پیامک افراد در محدوده (BTS): ارسال پیام به افرادی که در 2 هفته گذشته در محدوده موردنظرتان بودهاند. این نوع پیام فقط برای سیم کارت های ایرانسل ارسال میشود.
- ارسال پیامک به اکسل مخاطبین شما (Excel): این روش یکی از کاربردی ترین و پربازده ترین روش تبلیغات است. ارسال پیامک به مشتریانی که قبلا از شما خرید کردهاند و شمارهشان توسط شما جمعآوری شده است.
- ارسال پیامک محلهای و از روی نقشه (پیامپ): ارسال پیام به مخاطبین در یک منطقه و ناحیه خاص از روی نقشه.
- ارسال به تفکیک استان و شهر: ارسال پیام بر اساس شهر و استان هم روشی سودمند در بازاریابی محسوب میشود.
- ارسال پیامک انبوه بر اساس کد پستی و منطقه: ارسال پیامک به افرادی که هنگام خرید سیم کارت، کد پستی منطقه مدنظر شما را وارد کردهاند.
- ارسال اس ام اس انبوه بر اساس مشاغل و اصناف: بانک شماره بروز و جامع میتواند شماره اصناف و مشاغل مختلف را در اختیار شما قرار دهد تا شما همان کسب و کارهایی را هدف قرار دهید که بیشتر با کارتان مرتبط است.
- ارسال پیامک بر اساس سن و جنسیت: ارسال پیامک بر اساس جنسیت و سن هم روشی دیگر در ارسال پیامک انبوه است که برای تبلیغ کسب و کارهایی که جنسیت در آنها مطرح است، کاربردی ست. مثل تبلیغات پیامکی آرایشگاهها یا بازاریابی کلاسهای کنکور.
مزایا و معایب ارسال پیامک انبوه چیست؟
مزایای بازاریابی پیامکی عبارتند از:
- نرخ بالای مشاهده پیام
- صرفهجویی در هزینهها
- تبلیغات هدفمند و بی واسطه
- رابط کاربری آسان
- بانک شماره بروز
- دوستدار محیط زیست
در کنار این مزایا، بازاریابی پیامکی محدودیتهایی هم دارد؛ از جمله:
- محدودیت کاراکتر پیامک
- عدم امکان ارسال فایل صوتی یا عکس
ارسال پیامک بدون خرید پنل
ممکن است شما در ابتدا تجربهای در ارسال پیامک انبوه نداشته باشید و بخواهید این کار را به صورت امتحانی انجام دهید و با فضای پنل پیامکی و چگونگی مدیریت آن آشنا شوید. در چنین شرایطی نیازی به خرید پنل پیامک ندارید؛ شما میتوانید با فعال سازی دمو رایگان 10 روزه پیامک آموت، نه تنها با فضای کلی پنل آشنا شوید، بلکه پیامهای انبوه خود را ارسال کنید. با فعال سازی دمو رایگان آموت، امکان دسترسی به کلیه امکانات سامانه برایتان فراهم میشود. در کنار این مزیت، پنل شما با شارژ اولیه 3 هزار تومان برایتان فعال میشود تا بتوانید تست سامانه را بدون هیچ مشکلی و به راحتی انجام دهید. پس از این مرحله و در صورت رضایت، میتوانید یکی از بستههای ارسال پیامک انبوه آموت را به مدت یک ماه، سه ماه، یک سال یا دائمی فعال کنید.
هزینه ارسال پیامک انبوه
هزینه ارسال پیامک انبوه به موارد متعددی بستگی دارد؛ برای مثال:
- تعداد کاراکترهای پیام شما
- اپراتور دریافت کننده پیام
- فارسی یا انگلیسی بودن پیام
- محتوای پیام شما (تبلیغاتی یا خدماتی)
تمامی متغیرهای بالا در تعیین هزینه تمام شده پیامک شما موثر است؛ برای مثال هزینه ارسال پیامک همراه اول برای شمارههای آزاد 96 تومان و برای شمارههای لیست سیاه 250 تومان است. هزینه پیامکهای ایرانسل هم به این شیوه است که به هزینههای پیامک همراه اول، ضریب 1/1 اضافه میشود. در واقع برای محاسبه هزینه ارسال پیام برای هر اپراتوری جز همراه اول، باید ضریب 1/1 را به آن اضافه کنید.
همان طور که متوجه شدید، اینکه خط دریافت کننده پیام جزو لیست سیاه باشد یا نه هم، در هزینه نهایی تاثیرگذار است؛ منظورمان از لیست سیاه، شمارههایی هستند که دریافت پیامک تبلیغاتی را برای سیم کارت خود مسدود کردهاند. این افراد اتفاقا تعدادشان کم نیست و در نتیجه تبلیغات شما تاثیر دارند، به همین علت هم دسترسی به آنها مهم است.
کوتاهی پیام شما نه تنها در هزینه آن تاثیر دارد و هزینه را کمتر میکنه، بلکه باعث شیوایی پیام شما و خوانده شدن بیشترش نیز میشود. شما خودتان ترجیح میدهید پیامی را بخوانید که چندین صفحه است و طولانی؟ یا پیامکی که در کوتاهترین حالت نوشته شده و منظور و هدف خود را هم کامل بیان کرده است؟ قطعا در حالت دوم، گیرایی پیام و تاثیرگذاری آن هم بیشتر میشود. پس سعی کنید تمام چیزی که میخواهید بگویید را کوتاه، جذاب و کامل بیان کنید.
بهترین سامانه ارسال پیامک انبوه
حالا که با روشهای مختلف ارسال پیامک انبوه و موارد مفید دیگری درباره بازاریابی پیامکی آشنا شدید، زمان آن رسیده است که درباره بهترین سامانه ارسال پیامک انبوه تصمیمگیری کنید. انتخاب سامانه برای ارسال پیامک، به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه برایتان ذکر میکنیم:
- پشتیبانی متعهد و تمام وقت: وقتی شما پنل پیامکی تهیه میکنید، پشتیبانی یکی از پر کاربردترین و مهمترین بخشهای ماجراست. چرا که در هر مرحله از کار، ممکن است چالش یا سوالی برایتان پیش بیاید که با کمک پشتیبانی به راحتی آن را حل کنید. پشتیبانی پیامک آموت به صورت 24/7 در خدمت شماست تا اجرای تبلیغاتتان درست، به موقع و دقیق انجام شود.
- امکانات مناسب: استفاده از امکانات مختلف یک سامانه پیامکی، باعث اجرای هدفمندتر تبلیغات شما میشود؛ انتخاب روش درست و مناسب ارسال پیامک یا استفاده از دیگر امکانات سامانه، در نتیجه نهایی بسیار موثر است.
- بانک شماره بروز و جامع: دو ارزش مهم بانک شماره موبایل، جامع بودن آن و بروز بودن شمارههای آن است؛ شما اگر پیامک خود را برای مخاطب هدف درستی ارسال کنید و پیام به دست افرادی برسد که واقعا به محصول شما نیاز دارند، قطعا نتیجهای بسیار باورنکردنی از کمپینتان میگیرید که با انتخاب بانک شماره مناسب، قابل دستیابی است.
- سرعت بالای ارسال: سرعت در ارسال پیامک انبوه، امری مهم است؛ اینکه پیام شما در تعداد بالا دقیقا زمانی ارسال شود که میخواهید و تایید آن زمان زیادی از شما نگیرد، بسیار مهم است. سامانه پیامک آموت سعی در هر چه سریعتر ارسال کردن تمامی پیامها و کمپینها دارد و در این زمینه، سابقه درخشانی نیز دارد.
ادامه مطلب: https://www.amootsms.com/send-bulk-sms